An Anomaly Review Board concurred that the data appear to unambiguously indicate a wheel 4 failure, and that the team’s priority is to complete preparations to enter Point Rest State. Point Rest State is a loosely-pointed, thruster-controlled state that minimizes fuels usage while providing a continuous X-band communication downlink. The software to execute that state was loaded to the spacecraft last week, and last night the team completed the upload of the parameters the software will use.
The spacecraft is stable and safe, if still burning fuel. Our fuel budget is sufficient that we can take due caution while we finish our planning. In its current mode, our fuel will last for several months. Point Rest State would extend that period to years.
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2軸回転 (スコア:1)
Re: (スコア:1)
そのようですね。
というか、姿勢制御はすでに回復して太陽パネルも問題無いみたいですが、2軸だけだと観測精度を得られないようです。
そこをどう克服するか、ケプラー星人の出番でしょうか…。
なぜ一番壊れやすく観測精度上も一番大切なリアクションホイールを、4機だけにしたのか疑問がありますねぇ。
まぁ予算なんでしょうが。
Re:2軸回転 (スコア:1)
> そこをどう克服するか
リアクションホイールの代わりに姿勢制御の燃料を用いることで、あと数か月は粘れるとのことです。
さらに観測精度は落ちるものの、Point Rest Stateモードに移行できれば、燃料を節約してもう数年間は維持できるようになるとNASAは発表 [nasa.gov]してます。
日本の探査機はやぶさでも、リアクションホイールが複数故障したときはキセノンガスによる姿勢制御を行っていましたが、同じような対処をするようです。
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